tisdag 5 mars 2013

Schlagersnack och lite annat:)

God eftermiddag,

tisdag och soligt idag igen och temperaturen ligger just nu på 18 grader. Resten av veckan skall temperaturen vara runt 23 grader, härligt! På min födelsedag (som är på fredag för er som ej vet;) så kommer jag få strålande sol och 25 grader:) Dock är luften så klart rätt kass idag igen, så man får snällt stanna inne ändå, hoppas det är tillfälligt och ändrar sig snart!

Vad har annars hänt, jo, snart är det ju förstås dags för Melodifestival-finalen:) Vi kan som tur är följa detta även härifrån, dock en dag senare, eftersom det tar sin lilla tid att ladda upp programmet.
Även Robin tycker det är roligt, fast han ofta envisas med att fråga efter var Eric Saade är med sin "Popular":)
I söndags kollade vi med spänning på Andra Chansen från Karlstad, det var ju så många bra bidrag med! Robin gjorde sen stora ögon när bröderna Jedward kom in i mellanakten, och frågade oss raskt; " Men, skall dom inte sjunga Waterline?" Hihihi, snacka om att vi blev förvånade, HUR kom den lille pöjken ihåg titeln på deras bidrag från förra året, vi har ju vare sig lyssnat eller pratat om den på jättelänge! Mammas pojke det:)
Annars har jag många favoriter till på lördag, kommer bli svårt att välja vem man skall heja på. Men, för mina andra schlagertokar till vänner kan jag iaf berätta att jag nog mest håller på State of Drama och Robin Stjernberg. Även Anton och Yohios låtar är bra, men deras röster är kanske inte de allra bästa. Spännande kommer det bli i vilket fall!

Annars är Robin är mer mammig än vanligt och vill sitta nära, nära (helst i knät) och gosas och kramas och följer oroligt efter mig så fort jag går iväg. Snacka om att ha en svans efter sig! Har mina egna teorier om att han plötsligt känner sig lite osäker i och med lillasyster i magen. Han har ju märkt hur min mage blir större och större, och att jag är mycket tröttare än vanligt. Kanske är han orolig inför att jag snart kommer att förvinna till sjukhuset och få fullt upp med bebisen, och nu gör allt för att vara så nära mig det bara går?
Men, vem vet!
Han har det i alla fall jättebra i skolan och skuttar glatt iväg när jag lämnar honom på morgonen. Kommer verkligen bli tråkigt att behöva lämna den fantastiska skola han går på nu, han har ju lärt sig så mycket (är faktiskt lite orolig för hur mycket han kanske kommer att tappa sen i Sverige..)!
I fredags kom han förresten hem med dessa diplom, han är så duktig vår lilla gris:)

På torsdagar har han nu dessutom simning med en privatlärare (blir fjärde gången denna vecka), och det är knappt jag får honom därifrån efteråt:) De fokuserar mycket på att simma under vattnet nu, och förra veckan började simläraren så sakteliga visa hur man crawlar. Häftigt, det kan ju knappt jag :)
Roligt att simma:)
Hopp från kanten.
Sim, sim under vattnet:)
Dagens magbild kommer nedan, är nu i vecka 29, dvs i 7:e månaden;
Inga direkta krämpor än (peppar, peppar) förutom min taskiga rygg, fast, igår var det allt extremt många sammandragningar. Höll på hela, långa kvällen, säkert en var fjärde minut och de var minsann rejält kraftiga, samtidigt som jag emellanåt fick lite värkar. Snacka om att jag knappt kunde ta mig ur soffan! Som tur var slutade de lagom tills jag skulle gå och lägga mig. Micke var helt övertygad om att det berodde på att jag körde lite träning hemifrån tidigare på dagen (dansade runt till lite go musik, men det var ju var ju inga hopp eller så, utan jag tog det rätt lugnt). Nä, nä, så det får det bara inte vara, jag kan ju inte sitta still när hjärnan och benen är pigga och vill röra på sig, jag vägrar:) Magen körde helt enkelt bara lite för-träning inför förlossningen, så det så. Jag ska ju faktiskt inte föda förrän i maj!
Big mama...
Avslutar med en bild på en inbjudan vi just fått, då en av Mickes kinesiska kollegor snart ska gifta sig.
Wow, vad häftigt att få gå på kinesiskt bröllop, undrar hur det går till?!! Lovar att ta bilder därifrån sedan! Lägg även märke till starttiden; både 17 och 18...Micke frågade varför det var just två starttider och tydligen så skulle bröllopet börja kl. 17, fast att 18 är å andra sidan en väldigt bra siffra, så därav skrev de dit även den (dessa skrockfulla kineser:)


Nej, nu ska jag nog koka mig en kopp koffeinfritt te, ha de gött allesammans:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar