måndag 22 augusti 2011

Så var helgen över

Hej svejs! Satt på söndagskvällen och lyssnade på svenska P3, tänk att det funkade så smidigt (gissa vem som löste Melodikrysset i lördags dessutom :)!
Helgen var en riktig sitta-i-bilen-helg, blir liksom en del åkande när det är sådana avstånd till allting. T.ex; fredagkväll; 45 min in till restaurangen (som ändå ligger en bit från stadens centrum) och sedan 40 min hem. Lördag; 35 min till ett shopping-center, 40 min hem igen (för det var köer), 40 min in igen till en mysig restauranggata där vi skulle äta middag, sen 30 min hem igen på kvällen...Men lillgrisen sitter iaf snällt och kollar läget genom rutan :)
Lunchen efter att vi shoppat loss lite. Mumsa!

På fredagen förresten, då tyckte jag att det var dags att testa kvarterets lokala frisör (eller ja, en av dem, finns ju flera). Tänkte jag skulle försöka mig på att få Robin klippt hos en riktig frisör, för första ggn i sitt liv... 100 spänn skulle de ha för honom i så fall och 180 för mig. Robin gick med på detta, bara de klippte mig först. Sagt och gjort. In med mamma och, uj, så skönt det var. De var liksom så varsamma och försiktiga, som om mitt hår voro gjort av guld (eller, är det inte det förresten :) Masserade hårbotten länge när det blev tvättat. Klippte länge och noga. Sköööönt! Robin satt snällt och kollade. Sen var det hans tur att hoppa upp i stolen. Och minsann! Han satt duktig och stilla som ett ljus i stolen under hela klippnningen (de var ju lika noga där). Mamma Mia är såååå stolt :):)
Mammas duktiga ponke blir tååå fiiiin :)

Nästa måndag börjar skolan, både för mig och lillen.....

5 kommentarer:

  1. Berätta hur det gick i skolan sen!

    SvaraRadera
  2. fast NÄSTA måndag var det visst... jag läste på måndag. Vad shoppade ni?

    SvaraRadera
  3. Trevligt att höra om allt vad ni gör. Ha det så bra!
    Lena och Lars-Gunnar på 7an

    SvaraRadera
  4. Hej Lena och Lars-Gunnar, vad kul att höra från er! Allt bra på 7an och i Göteborg?

    SvaraRadera
  5. Lena; jag hittade ju en H&M affär :) wohooo, så det bidde några klänningar och så lite bilar (otippat) till Robin på Toys R Us :)

    SvaraRadera