torsdag 25 oktober 2012

Goddagens!

Sitter och suger på en mintablett (hjälper lite mot den skumma smaken i munnen...gravidbiverkning...), och lyssnar på P4 Göteborg på datorn. Är lite coolt att sitta här i Shanghai, samtidigt som man hör "och här kommer så trafikinformation från Radio Göteborg, stora köer har bildats på Göta Älvbron, vi uppmanar till försiktighet". Eller "idag kommer det bli 7 grader kallt, hårda vindar från väst och rikliga regnskurar! Så tar man en promenad ut, och här är det 21 grader och soligt och kineser vart ögat än når:)

Dagarna lunkar på här som vanligt och min mage den växer och växer (hoppas det är som mamma sa, att den kanske växer mycket nu i början, men sen avstannar den istället tidigt...HUR stor blir jag annars!!!)

Har förresten fått låna ett par gravidbyxor av en tysk kompis, ååh så sköna, är ju lite svårt att hitta sådant här av nån anledning.
Så här ser jag iaf ut, bilder tagna igår och idag, är nu i vecka 10 (inte ens i 3e mån alltså...);

Trött o sleten igår kväll...lyckades ändå få till ett litet smil...

Who is that inside?!!
 Åh just det, idag fick vi äntligen paketet! Dvs, jag beställde en hel drös med svenska grejer från en svensk sajt på internet för ngra veckor sedan (vi ska även beställa julmust därifrån, de hade dock inte kommit. Än. Men, gissa om jag hänger på låset, moahahahaa!), t ex Ahlgrensbilar, Delicato-bollar, geléhallon, ostbågar, Zoo tablettaskar, lakrits, tunnbröd, fiskbullar,blåbärssoppa, jul-cd, polkagrisar, skumtomtar mm mm . Ahhh, fast jag får snällt vänta med att öppna tills grabbarna är hemma...hur nu detta skall gå....

Just det, nu har vi berättat om nyheten i magen för Robin! (vi frågade om han visste vad som fanns i min mage i söndags, självsäkert och snabbt svarade han; "det är ju en bebis!" Ja just det, så nu ska du alltså snart bli storebror sa vi; "Jiippppieee", ropade han glatt ut! Och sen skulle han stolt visa sin fröken dagen efter, att det fanns en bebis i min mage, medans han ivrigt pussade den:) Hoppas det håller i sig:)

Nej, nu måste jag vila lite innan det är dags att hämta den lille grisen. Ska bara kolla lite på paketet i hallen på vägen ut....;)
Kramar!!

1 kommentar:

  1. Det var värstans vilken stor mage, redan!!! Förstår att du blir lite fundersam men du kanske har mycket fostervatten också, eller så är det som mamma säger. Här är det svinkallt, halv storm och faktiskt kom det några snöflingor också ikväll.På lördagmorgon åker Gunnar, Lena o jag till Ullared. Vi har hyrt rum så vi åker hem på söndag någon gång. Det ska bli drittkul. Va bra att du kan beställa godis o dyligt så smaskenstarmen får sitt:) Många kramar från farmor

    SvaraRadera