fredag 2 november 2012

God morgon!

Då har äntligen en vecka snart passerat:) Man räknar ju liksom ner dagarna, nu när jag mår så kasst. Väntar på den där dagen då det vänder och jag kan äta vad jag vill, utan att kasta upp allt igen...
Som det är nu mår jag mycket bättre på morgnarna, men sena eftermiddagar och kvällar är det fortfarande rätt illa. Men! På måndag går jag in i vecka 12, och då ska det väl för tusan inte vara så långt kvar!

Denna vecka har det iaf varit bokvecka på Robins skola, alla barn har fått läst någonting av Roald Dahl. Varje dag fick Robins klass ta med sig något gosedjur och mysa en stund, medans fröken läste sagan om "The Enormous Crocodile" (handlar visst om en stor krokodil som har lite elaka hyss för sig). Idag var det avslutning, och då skulle alla barnen komma klädda i gröna krokodilkläder. Vi föräldrar (läs: mammor) fick vara med en stund och se hur de glatt skuttade runt i en rad fram till den stora krokodilen i mitten. Här kommer lite bilder;

Glada ungar i Robins klass:)

Robin och norske Isaac.
Roligt med parad:)
Elak krokodil;)





Liten gruppbild innan det var dags att gå tillbaka in i klassrummet.
 

Jo, så har det ju varit Halloween här också. Inte för att vi brukar fira detta, men, med en rätt stor drös av amerikaner här runt omkring, så blir det ju som det blir. Barnen tycker om det dock, och Robin undrade i flera veckor när det var dags:) Han hade redan valt att han denna gång skulle vara Spiderman (inte tigern som vanligt;)
Ja, även jag passade på att spöka ut mig (lite mer än vanligt;)
Området vi bor i hade ordnat med lite firande, och alla skulle samlas här utanför kl. 1730, för att sedan gå runt och Trick-or-Treat:a bland husen. För att barnen skulle veta vilka hus de fick knacka på hos (alla firar ju som sagt inte detta), så fick man dekorera lite utanför.
Första besöket:)
Jag gick med Robin, medans Micke stannade hemma och förberedde med godis (den stora skålen med godis räckte ingarlunda, han fick springa som en tok för att hinna fylla på, hihhi!).
Eftersom det blir så jättemörkt här vid just 1730, så var det riktigt mysigt att gå omkring bland de dekorerade husen. Vissa hade verkligen ansträngt sig med stora äckliga spindlar, fladdrande ljus och svävande spöken:)
 
Börjar förresten bli lite kallare här i Shanghai nu, är nere på ca 14 grader nu på morgonen, och nästa vecka noterade jag att det skulle gå ner "ända" till 8 grader...Dock fortfarande rätt soligt. .Ja, jag vet, det är la inte så kallt jämfört med gamla Svedala, men ändå! Lite mysigt är det tycker jag, när man får kura in sig i en gosig filt i soffan. Helst skulle ju vinden vina utanför och regnet piska, men, man kan ju inte få allt;) 
 
Nä, nu är det strax dags för lunch. Dvs en macka med räkost. Och lite äppeljucie till. Kuuul att man kan äta så mycket...jaja....
 
Ha det så gott så länge, kramar!
 
Avslutar med en liten bild, tagen idag på vägen hem;
 
Istället för barnvagn...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar