torsdag 29 mars 2012

Snart är påsken här:)

Hej hopp!

Efter en lååång period av regn och rusk, så har nu äntligen vädret vänt. Har tidigare varit någon dag med härligt och varmt väder, för att sedan gå tillbaka till runt 10 grader igen. Men nu har det vänt ordentligt. Inte en försiktig vändning, utan plötsligt är det 25 grader istället för 10.  Inte undra på att många här har blivit sjuka av detta konstiga väder . En annan trillade så klart också dit. Åkte på en förkylning med en nedrans ENVIS hosta. Till slut, efter ca 4 veckor, så knatade jag iväg till det lokala sjukhuset och fick en dundermedicin. Först nu efter några dagars medicinering, så känner jag mig äntligen bättre! Stackars Micke fick ha sällskap av en febrig och yr fru på sin födelsedagsmiddag igår. Men, jag lovade att vi skulle fira mer senare!
Var iväg en sväng förra veckan och handlade presenter
till gubben, på mitt favoritköpcenter Cloud Nine.
Här finns t ex H&M, Esprit o Toys R Us:)
Var så härligt väder den dagen, så man kunde ha kortärmat:)

En lördagseftermiddag (St Patrick´s Day faktiskt) fick jag nys om en mysig irländsk pub. Hm, är det stolen som är för stor, eller Micke för liten?!;)
Jo, sen har Micke varit iväg på sin första business trip. Två dagar låg han ute, i en "liten" stad (bara ca 14 miljoner invånare...). HJääälp vad jag kände mig ensammast i världen då! Inte hade han tillgång till internet heller (var ju en så liten stad), så man kunde inte prata via Skype. Men det gick ju så klart bra ändå. Fast, tur att det bara var två dagar...

Förra helgen (innan jag blev ordentligt sjuk), så invigde vi terassen på vårat klubbhus. Vi avnjöt en lunch i det strålande solskenet och kollade samtidigt in bygget på husen bredvid. De har nämligen smällt upp en hel drös med höga hus runt vårat område. Var lite intressant/nervöst att se byggubbarna hoppa omkring upp på taken ca 8 våningar upp, utan skyddslinor förstås...
Ett av husen. Med byggnissarna vinglandes på taken.

Släpp korna lös det är vår ;)
Just det, sen har vi även köpt en liten cykel till lillgrisen. Är ju hög tid att träna cykling nu. Oj, vad vår lille pöjk blev glad, gissa vad han ville göra hela tiden sedan?!;)
Robin fick välja färg på cykeln, förvånansvärt nog bidde det en blå;)
Bifogar här en film på vildingens framfart, hoppas ni kan se den.

Nej, nu ska jag baka lite hallongrottor (Robins önskan) för imorgon. Tänkte ta med gottis till Robins klass, så de kan fira honom lite i förskott. Skolan är ju stängd hela nästa vecka. Och nästa helg är det påsk:) och då kommer även Mickes föräldrar samt lillasyster m pojkvän på besök i två veckor, DET ser vi alla fram emot :):)

Kraaam på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar