torsdag 15 mars 2012

Våren är här!

God morgon!

Sitter i soffan medans regnet öser ner och jag snart ska sätta tänderna i veckans hemläxa i kinesiska. Bränner på näsan och halsen, då jag visst råkade bränna mig lite i solen igår...Skulle egentligen ha pluggat då, men det var ju en sådan härlig dag här; den första, riktiga vårdagen med runt 17 grader och strålande sol! Alla blev som tossiga och sprang törstande ut för att lapa solskenet (har ju vart riktigt grått och regingt här ett bra tag nu). Även jag gjorde allt för att slippa sitta inomhus...Men, jag kan verkligen inte förstå hur jag lyckades bränna mig ;) Jag satt ju bara en stund på ett fik på morgonen (i solgass) för att senare på dagen avnjuta en god lunch med andra svenskar ( i solgass) och till sist på eftermiddagen surpla kaffe på en terass (i solgass)....Hm..strange!!

Även på måndagen var det riktigt härligt och soligt väder, fast inte riktigt lika varmt. Vår-stämningen märktes även på alla barnen, då de tjoandes och skrattandes kom utspringade från skolan vid dagens slut. Robin ville inte ens sitta bak på cykeln hem, utan ville promenera och njuta av sina vant-fria händer och plocka och gräva i allt han kom åt bland stenar och kottar. Efter ett tag dök även två kompisar upp, och de hjälptes åt att bygga en mini-"maj-brasa" på cykelvägen. Var så härligt att de dem plocka bland grenar och gräs i solskenet:) Kan säga att vi var inne på ett av bostadsområdena närmast oss, och de plockade längs cylelvägen där det växer lite träd och buskar. Är väl det närmaste skog man kan komma här just här i närheten...
Fin majbrasa, eller var det en kattsäng? Åsikterna gick isär:)
Vad har hänt annars, jo jag fyllde ju jämt här förra torsdagen....Och blev ordentligt firad (igen :) Hade önskat mig frukost på sängen, så det bidde det (och gissa vem som nu vill frukost i sin säng när han fyller fyra om några veckor:) och en mumsig middag på kvällen.
På dagen bjöd jag på hemlagad kolatårta, mandelkubbar och hallongrottor.
Gissa om Robin var sugen;) Sorry för dåliga kortet, lillen e lite suddig (eller hade jag
kanske sippat för mycket champange;)hahahah närå)
Dagen efter gick jag ut och käkade med 8 andra svenskar på den suveräna restaurangen Kagen, och vi avslutade kvällen på en klubb inne i stan. Eftersom jag ju fyllde så gammal, så orkade tanten bara vara ute till midnatt ;)
Kocken slänger på laxen:)
Party!!



Jag fotar Linda på klubbens terass, dock var det bara några grader varmt,
så vi blev inte så långvariga här ute kan man säga!
Till sist, igår kväll var det konsertdags, Roxette kom ju hit ända från lilla Svedala och spelade! Himla häftigt att se dem spela här borta i Shanghai, sikket ös det var! Och masssssssor med svenskar (hur många svenskar bor det här egentligen?!!) i publiken! Konserten var verkligen jättebra, nostalgi:)!
Marie in action:)

Här på konsert i Kina behövde jag visst inte vara nervös för att
ta en bild med min lilla mobil...

Ha det härligt:)

2 kommentarer:

  1. Nu har jag läst det här inlägget 15 gånger, ge mig något nytt att läsa ;)

    Kram!!
    //Lena

    SvaraRadera
  2. Jajaja, lugn och fin :) Men din blogg då?!?! ;)

    SvaraRadera