fredag 2 september 2011

Första skolveckan snart avklarad :)

Hej svejs!

Idag är sista dagen på Robins första skolvecka....puh, det har inte varit lätt vare sig för honom eller mig. Är liksom inte så roligt att höra hjärtskärande skrik; "Jag vill till mamma!!" från en gråtande och förtvivlad (nästan rädd) liten kille när man går från skolan :( Men, det positiva är att det redan tredje dagen snabbt vände, och han lekte på som, nästan, vanligt. Nu är han bara lite ledsen när jag går, och slutar sedan efter bara ngn minut. Sen vid hämtningen får man höra att han bara har det bättre och bättre. Vare sig han eller den danska tjejen leker inte riktigt med de andra barnen, men det tror att detta kommer ändras så sakteliga, när de börjar förstå mer av engelskan. Det får ta sin tid helt enkelt. Sen är de ju inte så stora än, så då leker man inte riktigt MED andra ännu. Han äter iaf som en häst på lunchen (otippat, hahaha!), så där har vi inga problem :) Skönt med helg ändå, längtar efter att få hämta hem honom:) Bara det inte går så många steg tillbaka på måndag...Nedan en bild på skolan:

Lite dålig blid, men, svårt att smyg-ta denna bakom fönstret:) Barnen har här kinesiska :)

Nä, en sista slurk kaffe, sen ska jag bege mig. Trevlig helg på er alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar