tisdag 20 september 2011

Spindlar?! Näe.....

Var ute och cyklade en sväng (hade lämnat av lillen på skolan), när jag passerade två träd. Inget konstigt med detta. Notetade då plötsligt att ett stort löv "hängde" stilla i luften mellan de två träden. Jag saktade ner, och märkte då att lövet satt fast i ett gigantiskt spindelnät.....Cyklade raskt vidare.
  Tog sedan upp detta med min käre man senare. Det behöver väl inte vara en STOR spindel bara för att nätet är stort? Han menade att, mjaa, det kan ju vara en duktig liten spindel som vävt. Och det är ju bra med spindlar som äter upp alla myggen.  Sedan kanske det är lite svårt för en för stor spindel att hänga kvar i ett nät...Jag anade att han sade detta för att inte skrämma upp mig. Gulligt av honom, spindelrädd som jag är (notera, att jag inte sett en enda spindel sen vi kommit hit).
  Men sedan flinade han plötsligt och tillade; "har du förresten tänkt på hur stora alla insekter är här ute; de enorma trollsländorna, jättemyggorna och syrsorna som flyger förbi??"......I DON`T WANNA KNOW!!!!   (nu ska Mia ta och dammsuga lite här hemma...)......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar